9 Φεβρουαρίου 2023
Katerini, GR -1 C
Τελευταία Νέα

Διαγώνιος Οδικός Άξονας: Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει την Λαμία με το Αντίρριο

Με την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου για ένα ακόμη τμήμα, προχωρά η υλοποίηση του λεγόμενου “διαγώνιου άξονα” Λαμία – Ιτέα – Αντίρρριο, που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού, με την Ολυμπία Οδό και την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου για το τμήμα “τέλος Παράκαμψης Γραβιάς- Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη”, προϋπολογισμού 12,85 εκατ ευρώ με προαίρεση 650 χιλ. ευρώ στην εταιρεία Αφοί Παπαϊωάννου ΑΤΕΒΕ ΙΝΤΕΡΚΑΤ. 

Ήδη έχει δημοπρατηθεί ένα ακόμη μεγάλο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το Μπράλος-Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ, ενώ η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί εντός του φθινοπώρου και η διάρκεια της είναι 54 μήνες.

Με την υλοποίηση και του τμήματος αυτού μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους, γίνεται ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του οδικού άξονα, ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Στερεάς Ελλάδας. 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις με την ολοκλήρωση του, η απόσταση Λαμίας-Πάτρας από 185 χιλιόμετρα σήμερα θα μειωθεί στα 160 χιλιόμετρα. Ταυτόχρονα ο χρόνος οδήγησης για ένα ΙΧ όχημα θα μειωθεί στο μισό, δηλαδή από τρεις ώρες σήμερα σε 90 λεπτά, κάνοντας εφικτή την γρήγορη οδική διασύνδεση Δύσης-Ανατολής.

Επίσης με την υλοποίηση του οδικού άξονα γίνεται δυνατή η σύνδεση των λιμένων Βόλου και Πάτρας, δυο από τα σημαντικότερα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, ενώ παράλληλα θα δίνει την δυνατότητα παράκαμψης της Βοιωτίας και της Αττικής σε όσους θέλουν από τα βόρεια και τα κεντρικά της χώρας να κατευθυνθούν προς τη Δυτική Ελλάδα.

Σημαντικό είναι είναι και το γεγονός ότι ο άξονας αυτός θα ωφελήσει τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, καθώς θα αυξήσει τις ροές της από τη στιγμή που η Γέφυρα θα καταστεί είσοδος – έξοδος σε τρεις οδικούς άξονες Ιόνια, ΠΑΘΕ και Ε65.

Μάλιστα η σπουδαιότητα του άξονα αυτού τονίσθηκε και στην Τελική Έκθεση για το Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία (Έκθεση Πισσαρίδη), ως έργο υποδομής που μπορεί να ενισχύσει την κινητικότητα, την προσβασιμότητα και την περιφερειακή σύγκλιση στο σύνολο της χώρας.

ΠΗΓΗ

Previous Article

Ξεκινούν οι εγγραφές στη Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους

Next Article

Σάμος: Και δεύτερος, ισχυρότερος σεισμός μετά τα 4,7 Ρίχτερ-Μέτρα προστασίας από τον σεισμό

You might be interested in …

Μήνυμα του Δημάρχου Κατερίνης για την 109η επέτειο απελευθέρωσης της πόλης από τον τουρκικό ζυγό

Με σεβασμό και κατάνυξη στους προγόνους μας, που έθεσαν τον εαυτό τους στην υπηρεσία της πατρίδας και του τόπου, τιμούμε την 109η επέτειο απελευθέρωσης της Κατερίνης από τον τουρκικό ζυγό. Υποκλινόμαστε με σεβασμό στους αγωνιστές, […]

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για την προσκόμιση “voucher” του προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» 2021-2022

Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα  20  Αυγούστου θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΑΑ τα οριστικά αποτελέσματα των αιτούντων μητέρων για το σχ. έτος 2021 – 2022 για την εγγραφή των παιδιών τους σε βρεφονηπιακούς σταθμούς / […]

Καλαμαριά – Θέατρο «Μελίνα Μερκούρη»: Η Πολυτονική Ορχήστρα Κατερίνης ενθουσίασε στη συναυλία – αφιέρωμα στον Σταύρο Κουγιουμτζή

Aφιέρωμα στον συνθέτη Σταύρο Κουγιουμτζή, παρουσίασε το βράδυ της περασμένης Κυριακής, στο κατάμεστο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη», το πλήρες σχήμα της Πολυτονικής Ορχήστρας Κατερίνης. Η συναυλία-αφιέρωμα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο απόδοσης τιμής του Δήμου Καλαμαριάς […]

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο